ARENA 2010
Termin: 25-26 września 2010
Miejsce:
Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
ul. Rajska 1
Kraków
Dokładna lokalizacja:
ZUMI
Google Maps
Informujemy, strefa płatnego parkowania NIE obowiązuje w weekend!!
Wpisowe:
Dla graczy wpisowe 25zł od osoby. Widzowie - wstęp bezpłatny.
Noclegi:
W związku z faktem, że turniej odbywa się w bibliotece publicznej, nie ma możliwości nocowania w miejscu turnieju. Będzie najprawdopodobniej możliwość pozostawienia figurek w zamykanym pomieszczeniu, co jeszcze zostanie potwierdzone w nieco późniejszym terminie. W związku z tym dla zainteresowanych przygotowujemy rezerwację w hostelu turystycznym. Sprawę koordynuje Wojciech "Inkq" Szerląg i to z nim należy sie kontaktować. Zapisy na noclegi organizowane przez Legion trwają do 9 września!!!! do tego dnia przyjmuje zapisy, przez zapis rozumiemy przesłanie opłaty za nocleg na poniższy nr konta:
31 1240 4168 1111 0000 4637 0950
Posiadacz rachunku: Wojciech Szerląg
Nocleg w pokoju 12-14 osobowym 25 zł, dla studentów, uczniów i nauczycieli po okazaniu legitymacji 20 zł.
Dodatkowo dochodzi obowiązkowa opłata miejscowa w wysokości 1,6 zł oraz (dobrowolna) opłata za wypożyczenie kompletu pościeli 4,5 zł.
W tytule przelewu podajcie imię i nazwisko (oraz czy chcecie pościel).
ewentualne pytania na:inkq [at] interia.pl
SM Oleandry w Krakowie: http://www.smkrakow.pl/menu.php?action=cennik
Po tym terminie nie załatwiamy noclegu, ale oczywiście możemy podesłać namiary zarówno na schronisko w celu indywidualnego rezerwowania bądź na hostele w pobliżu turnieju. Wstępne propozycje innych noclegów:
http://www.taniehostele.pl/index.php?lang=pl&menu=onas //20 minut piechotą od biblioteki, bardzo dobre warunki.
http://www.etaphotel.com/gb/hotel-6605-etap-hotel-etap-hotel-krakow-bronowice/index.shtml // 30 minut piechotą do biblioteki
http://www.nawojka.bratniak.krakow.pl/html/index.php?id=5&lang=pl // 15 minut od biblioteki
http://www.smkrakow.pl/
Zgłoszenia:
Zgłoszenia wraz z rozpiskami w formacie tekstowym/html należy wysyłać na adres:
arena40k[at]gmail.com
do dnia 19 września 2010 do 23:59

Sędziowie:
Michał "MiSiU" Wiśniowski
Rafał "mirai" Zygadło
Emanuel "Eman" Furmańczyk
Kamil "Miszczu" Jasak
Zasady:
Obowiązują zasady 5 edycji Warhammer 40,000 wraz z aktualnymi FAQ, oraz Polskimi Klaryfikacjami Zasad.
Gramy 5 bitew
2100 punktów
Bez Special Characters (z wyjątkiem Samaela i Beliala)
Bez Imperial Armour z wyłączeniem stosowania zasad Imperial Armour vol. II Update ver. 1.3:
Link do zasad: http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/i/IA2update28AUG.pdf
Armie BT, DA, WH i DH mogą korzystać z następujących pojazdów z „IA2up1.3” (z uwzględnieniem wszelkich zastrzeżeń):
1. Rhino, Predator Destructor, Predator Annihilator, Whirlwind, Vindicator, Land Rider, Land Rider Crusader, Land Speeder Squadron, Drop pod, Inquisitorial Land Rider, Inquisitorial Rhino
2. Inquisitorial Chimera Armoured Transport
3. Sisters of Battle Rhino, Immolator, Exorcist
Pojazdy z grupy 1 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Space Marines
Pojazdy z grupy 2 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Imperial Guard
Pojazdy z grupy 3 korzystają z zasad umieszczonych w Codex: Witch Hunters oraz Codex: Space Marines.
Umieszczenie w rozpisce choć jednego pojazdu z IA2up1.3 powoduje że nie można wziąć żadnego pojazdu z codexu, którego odpowiednik znajduje się w IA2up1.3.
Standard FOC
Bez jednostek sojuszniczych (z wyłączeniem indukowanych oddziałów w armiach inkwizycji).
Bez Kroot Mercenaries.
Dopuszczeni Lost and Damned wg. Sztabu.
1 oddział może zajmować maksymalnie 1 znacznik/ćwiartkę/whatever.
Wszystkie modele muszą być w pełni pomalowane i posiadać w pełni wymodelowane wykupione wyposażenie (WYSIWYG). Dozwolone są drobne odstępstwa - granaty, wyposażenie wykupowane obowiązkowo wraz z modelem itp.
Gracz jest zobowiązany posiadać wszystkie zasady z których korzysta jego armia, oraz niezbędne wzorniki, kości, miarkę itp. W przypadku sporu gdy jeden z graczy nie posiada źródła z którego korzysta dany oddział, sędzia ma prawo zasądzić na jego niekorzyść ignorując zasady na które się powołuje (nie dotyczy to zasad z podręcznika podstawowego 5 edycji WH40k).
Ramy czasowe turnieju:
Biblioteka czynna jest od godziny 8:00!!
Sobota:
9:00 - 9:30 zapisy i rozruch
9:30 - 12:30 - Bitwa 1
12:45 - 15:45 - Bitwa 2
15:45 - 16:30 - Przerwa obiadowa
16:30 - 19:30 - Bitwa 3
Niedziela:
8:30 - 11:30 - Bitwa 4
11:45 - 14:45 - Bitwa 5
15:15 - Ogłoszenie wyników, sprzątanie
Za każde pełne (zakończone) 5 minut spóźnienia w oddaniu wyników, gracze będą otrzymywać karę w wymiarze -1 punktu do punktacji turniejowej. Przy przekroczeniu 15 minut wyniki nie będą już przyjmowane i obaj gracze otrzymają za daną bitwę 0 punktów. W uzasadnionych przypadkach na podstawie decyzji sędziów kara ta może zostać anulowana. Przez oddanie wyników rozumiemy przekazanie do stolika sędziowskiego wypełnionych kart obydwu graczy (przy czym w przypadku przekazania jednej z kart kwestia ta może być rozpatrzona niekorzystnie dla gracza, który nie przekazał karty).
Scenariusze:
1. Secure and Control
Rozstawienie: Dawn of War
Zasady specjalne: Night Fight w 1 turze
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: Victory points. Dodatkowo rozstawiane 5 znaczników, 12" od siebie, 12" od krawędzi. Każdy znacznik warty 840 punktów.
2. Anihilacja
Rozstawienie: Spearhead
Zasady specjalne: Brak
Czas trwania: 5 tur, 6 tura na 2+, 7 tura na 5+
Cele misji: Anihilacja - zdobyte VP za jednostki przeciwnika mnożymy X3
3. Recon
Rozstawienie: Pitched Battle
Zasady specjalne: Przed bitwą rzucamy kością. Przy rezultacie 1 Night Fight w 1 turze. Przy rezultacie 6 Night Fight od 6 tury. W pozostałych przypadkach brak efektu.
Czas trwania: 6 tur
Cele misji: Victory points. Dodatkowo każdy oddział z wyłączeniem Independent Characters, znajdujący się pod koniec bitwy w 12" od krawędzi przeciwnika (cały oddział musi znajdować się w 12"), jest warty dla właściciela swój koszt punktowy X2.
4. Cleanse:
Rozstawienie: Trójkąty wg wzoru: 18" od krótszego rogu, 24" od dłuższego rogu.
Zasady specjalne: Brak
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: Victory points. Zajmujemy ćwiartki
Własna - 600
Neutralne - 800
Wroga - 2000
Ćwiartki są zajmowane, jeżeli posiadamy w nich więcej scoring unitów niż przeciwnik jednostek w sumie.
5. Take&Hold
Rozstawienie: SpearHead
Zasady specjalne: Brak
Czas trwania: 6 tur, 7 tura na 5+
Cele misji: Victory points. znacznik na środku stołu, warty 2200 punktów i dwa znaczniki na środkach ćwiartek neutralnych po 1000 punktów.
Do VP za zabite jednostki i cele misji, doliczamy dodatkowe punkty za różnicę w zabitych Kill Point'ach
1KP różnicy: +250VP
2KP różnicy: +500VP
3-4KP różnicy: +700VP
5+KP różnicy: +850VP
Punkty turniejowe:
0-449 punktów różnicy 10:10
450-899 11:9
900-1349 12:8
1350-1799 13:7
1800-2249 14:6
2250-2699 15:5
2700-3149 16:4
3150-3599 17:3
3600-4049 18:2
4050-4499 19:1
4500+ 20:0
Dodatkowa punktacja:
Malowanie armii:
Istotna uwaga. W przypadku istotnych zastrzeżeń co do pomalowania wszystkich modeli w armii, za całość oceny modelarskiej może zostać przyznane 0 punktów (wg. decyzji sędziego).
Pomalowanie armii(0-1):
0 - Występują w armii więcej niż 5 modeli pomalowanych w "tricolorze".
1 - Całość armii pomalowana więcej, niż 3 kolorami.
WYSIWYG (0-2):
0 - Istotne braki WYSIWYG w stosunku do rozpiski
1 - Drobne braki w WYSIWYG (maksymalnie 2 modele zwykłe lub 1 pojazd/duży model).
2 - 100% WYSIWYG
Podstawki (0-1):
0 - Występują w armii modele na różnie wymodelowanych podstawkach, lub też nie posiadające pomalowanych/wymodelowanych podstawek.
1 - Wszystkie modele wymagające podstawek, posiadają wymodelowane i pomalowane podstawki w jednolitym schemacie dla całej armii.
Schemat armii (0-2):
0 - Istotne różnice pomiędzy malowaniem poszczególnych oddziałów
1 - maksymalnie 1 oddział, odstający od schematu malowania całej armii
2 - wszystkie oddziały w armii pomalowane w jednolitym schemacie
Oznaczenia oddziałów (0-2):
0 - Istotne braki w oznaczeniach oddziałów
1 - Wszystkie oddziały posiadają oznaczenia umożliwiające ich rozróżnianie
2 - Oddziały wyróżnione w taki sposób, że możliwe jest ich rozpoznanie na pierwszy rzut oka (kolory, konwersje itp.)
Ocena jakości malowania (0-4):
Jest to subiektywna ocena jakości pomalowania całej armii, przyznawana przez sędziów w zakresie od 0 do 4 punktów. Nie podlega dyskusji.
Test wiedzy:
2 pytania za 2 punkty
6 pytań po 1 punkcie
Test jednokrotnego wyboru
Nie przesłanie rozpiski w terminie do 19.09.2010: -5 punktów
Nie posiadanie przy sobie kodeksu, miarki, kostek, wymaganych wzorników itp: -5 punktów
Wyniki końcowe turnieju:
Do klasyfikacji generalnej turnieju wliczana będzie suma punktów turniejowych zdobytych z bitew, za ocenę hobbystyczną armii, test wiedzy, przesłanie (lub nie) rozpiski w terminie, posiadanie wszystkich niezbędnych akcesoriów.
Ponadto będą również przyznane wyróżnienia w następujących kategoriach:
- najlepszy hobbysta - według zdobytej ilości punktów za ocenę hobbystyczną armii, test wiedzy oraz posiadanie wszystkich niezbędnych akcesoriów
- najlepszy generał - według zdobytej ilości punktów turniejowych z bitew
- najszybsza masakra - według najkrótszego czasu potrzebnego na uzyskanie wyniku 20:0 w dowolnej z bitew
Informacje dodatkowe:
- rozpiski turniejowe są jawne - przeciwnik każdorazowo ma obowiązek przedstawić rozpiskę swojej armii, oraz wyjaśnić ewentualne wątpliwości lub pytania
- sędziowie mają prawo do przyznawania punktów karnych graczom, którzy zostaną przyłapani na oszustwie lub niesportowej postawie w trakcie gry, aż do przyznania automatycznej porażki 20:0 w danej bitwie. Takie sytuacje będą każdorazowo rozpatrywane, oraz dyskutowane przez grono sędziowskie.
- tereny ustawione na stołach, mogą być przedstawione tylko przy zgodzie obu graczy grających na danym stole, po zgłoszeniu tego uprzednio jednemu z sędziów
- w przypadkach spornych brak możliwości wskazania zasad na które się powołujemy (brak podręcznika, FAQ bądź innego niezbędnego źródła) może sprawić, że sytuacja zostanie rozstrzygnięta na niekorzyść gracza wg uznania sędziego.
- na terenie turnieju obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu
- z uwagi na fakt, że turniej odbywa się w bibliotece publicznej uprasza się wszystkich o zachowanie maksymalnej kultury osobistej, zwłaszcza w zakresie porządku dookoła
- osoby biorące udział w turnieju równocześnie przyjmują do wiadomości niniejszy regulamin i zobowiązują się go przestrzegać
- brak znajomości regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz