wtorek, 4 września 2012

Arena 2012 REGULAMIN

Grupa Krakowskich Weteranów Warhammer'a 40,000 ma przyjemność rzucić wyzwanie graczom z innych metropolii i zaprosić na Turniej Klasy Master, którego dziedzictwo sięga wielu lat. Wszyscy na tyle odważni, by brać pod uwagę przyjazd do Krakowa i udział w tym Evencie - mogą zapoznać się z poniższym Regulaminem.



 
Szczegóły lokalizacji:
Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
Ul.Rajska 1
Kraków

Wpisowe: 25zł
W celu zabezpieczenia miejsca na turnieju należy dokonać przedpłaty w wys. minimum 10zł na konto:

28 1240 4533 1111 0000 5424 9509
Rafał Zygadło

WZÓR POLA TYTUŁEM:

ARENA 2012 IMIĘ NAZWISKO PRZE - dla przedpłaty
ARENA 2012 IMIĘ NAZWISKO WPIS - dla wpisowego

Stan wpłat sprawdzamy w poniedziałek 24.9.
We wtorek 25.9 wrzucimy tabelkę z listą graczy, wpłat, rozpisek.

Nocleg:
We własnym zakresie.
Propozycje:
Al. Słowackiego
Dolnych Młynów
Lenartowicza
Grabowskiego
Plac Sikorskiego
Rajska
Ibis Budget obok Dworca

Wyszukiwarka: https://maps.google.pl/maps?hl=en&q=hostel+krak%C3%B3w

Termin: 29-30.09
Limit Uczestników: 70
Punkty: 2000


ORGANIZATORZY:

Główny Koordynator / Sędzia Główny: Michał 'MISIU' Wiśniowski,
Sędzia: Mirai, Spejs,
Rzecznik Prasowy: Nazroth,
Pomoc Organizacyjna: Ząbek, Uriel,

REGULAMIN:



1. ARMIE:

- 2000 punktów, zbudowane wg. pojedynczego SFOC,
- Każdy gracz ma możliwość posiadania jednej z trzech opcji:
1) Dwóch rozpisek na bazie jednego Kodeksu, bez Sojuszy, bez Imperial Armour,
Przed każdą bitwą gracze pokazują sobie dwie rozpiski, po czym potajemnie wybierają jedną i na ustalone hasło odkrywają tą którą wybrali.
2) Jednej rozpiski z Sojusznikami, bez Imperial Armour,
Sojusze podlegają zmienionym zasadom: jednostki Sojusznicze zużywają Sloty z Bazowego SFOC, a ilość Slotów przewidzianych na te jednostki nie może przekroczyć ilości przewidzianej w Allied Detachment (str. 109 RB).
np: Wystawiając Armię SM z Librarianem, oraz jednostki sojusznicze Eldarów w tym Farseera - zużyte zostają oba dostępne Sloty HQ.
3) Jednej rozpiski z Imperial Armor, bez Sojuszników,
Dopuszczone Imperial Armour, za wyjątkiem Super Heavy, pod warunkiem posiadania stosownych modeli, oraz oryginalnych zasad używanych jednostek.
- Dopuszczeni Specjalni Bohaterowie,
- Nie dopuszczone Fortyfikacje,

2. DOPUSZCZONE ARMIE/ZASADY:

Warhammer 40,000 Rulebook VIed.
PKZ, URP wraz z aneksami, oficjalne Faq-i
FAQ ARENA 2012
Imperial Armour:
IA Aeronautica,
IA Apocalypse,
IA 11,
Lista dopuszczonych jednostek
Codex:
Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Black Templars
Codex: Blood Angels
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Eldar
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Codex: Orks
Codex: Grey Knights
Codex: Imperial Guard
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
Codex: Space Wolves
Codex: LatD by Sztab
WD Codex: Sisters of Battle

3. ZGŁOSZENIA:
Rozpiski w poprawnym Formacie należy przysyłać na adres arena40k[at]gmail.com . Gracze, którzy wyślą zgłoszenie wraz z poprawną rozpiską do dnia 23.09.2012 do godz 24.00 - otrzymają premię 5 pkt turniejowych. Po terminie 23.09.2012 r. nie gwarantujemy udziału w imprezie.

Format, w jakim należy nadsyłać Rozpiski:

Cytat:
Armia:
Punkty:
Ilość Modeli:

HQ1: 'Pełna Nazwa z Codexu'[bazowy koszt jednostki]: 'Łączny Koszt Jednostki, wraz ze wszystkimi Wykupionymi Opcjami'
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] itd.

HQ2: 'Pełna Nazwa z Codexu'[bazowy koszt jednostki]: 'Łączny Koszt Jednostki, wraz ze wszystkimi Wykupionymi Opcjami'
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] itd.

EL1: 'Pełna Nazwa z Codexu'[bazowy koszt jednostki]: 'Łączny Koszt Jednostki, wraz ze wszystkimi Wykupionymi Opcjami'
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] itd.
Dedykowany Transport w formacie
Transport 'numer Transportu'

EL2: -II-

EL3: -II-

Troops1: -II-

Troops2: -II-

Troops3: -II-

Troops4: -II-

Troops5: -II-

Troops6: -II-

FA1: -II-

FA2: -II-

FA3: -II-

HS1: -II-

HS2: -II-

HS3: -II-

Transport1: 'Pełna Nazwa z Codexu'[bazowy koszt jednostki]: 'Łączny Koszt Jednostki, wraz ze wszystkimi Wykupionymi Opcjami'
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] itd.

Transport2: -II-

ITD.


Przykład:

Cytat:
Armia: Space Marines
Punkty: 500
Ilość Modeli:

HQ1: Space Marine Chapter Master [125]: 150
Boltgun [0pkt.] Power Fist [25]

Troops1: Tactical Squad [90]: 185
additional Space Marines x5 [80] Meltagun [5] Lascannon [10]
Transport 1

Troops2: Scout Squad [75]: 100
Sniper Rifle x4 [0] Missile Launcher [10] Camo Cloacs x5 [15]

Transport1: Rhino [35]: 70
Lascannon and twin-linked plasma gun [35]

Uwaga: W przypadku, gdy w skład jednostki wchodzą modele z różnym wyposażeniem, co może powodować problemy w zdefiniowaniu jak dokładnie modele są wyposażone, należy rozpisać poszczególne modele w następującym formacie:
Cytat:

EL1: 'Pełna Nazwa z Codexu'[bazowy koszt jednostki]: 'Łączny Koszt Jednostki, wraz ze wszystkimi Wykupionymi Opcjami'
Model 1
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] Model 2
Wykupione Opcje w formacie
Opcja 1 x ilość [łączny koszt] Opcja 2 x ilość [łączny koszt] itd.
Dedykowany Transport w formacie
Transport 'numer Transportu'


4. PRZYGOTOWANIE DO GRY:

Gracze zobowiązani są posiadać:
- Czytelną rozpiskę/rozpiski w stosownym formacie, w pięciu kopiach, tak by podarować kopię każdemu przeciwnikowi.
- Oryginalne kodeksy/zasady swojej armii, w tym używanych jednostek z Imperial Armour, a także kostki, miarki oraz wzorniki.

5. TERENY/STOŁY:

Stoły: 72/48"

Tereny na stołach ustawiają sędziowie i tylko oni mogą je zmieniać.

Klaryfikacje terenowe:
- W ruinach na potrzeby poruszania się ściany traktujemy jako teren dostępny, bez potrzeby wychodzenia przez drzwi, okna – oczywiście LOS sprawdzamy tak jak widać.
- W ruinach levele od 2 w górę traktujemy jako Impassable Terrain. Level 1 na potrzeby ruchu traktujemy jak poziom 0.
- Pierwszy poziom górek traktujemy jak zwykły teren a drugi poziom >4" jako Impassable Terrain.
- Wodę w kanałach/rzekach traktujemy jako teren trudny i niebezpieczny.
- Lasy podlegają zasadom Mystery Forest.

Zachęcamy do omówienia z przeciwnikami wszystkich terenów przed bitwą.

6. ZASADY ZACHOWANIA:

Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), otrzymują automatyczną masakrę w bitwie w której oszukiwali. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
Przyłapanie na „ustawianiu” wyników skutkuje dyskwalifikacją.

Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.

Od decyzji sędziego głównego nie można się odwołać.

Na terenie Biblioteki obowiązuje całkowity zakaz palenia.

Po ukończeniu rozgrywki uczestnicy turnieju zobowiązani są posprzątać swoje modele, tak by umożliwić rozgrywkę kolejnej parze od momentu rozpoczęcia naliczania czasu kolejnej bitwy.

7. OCENA WYSIWYG I MALOWANIA:

Wszystkie modele muszą być pomalowane przynajmniej trzema kolorami (podkład to nie kolor), a podstawki co najmniej jednym. Jeśli w armii będzie znajdował się chociaż jeden model pomalowany mniej niż trzema kolorami (np. sam podkład), gracz otrzyma 0 punktów za całą ocenę malowania łącznie z konwersjami, rozróżnieniem oddziałów i podstawkami.
Jako modele pomalowane traktujemy modele posiadające barwy na większości odróżnialnych powierzchni, modele po prostu pomazane farbą będziemy traktować jak nielegalne i usuwać ze stołu.
W przypadku gdy armia stanie się nielegalna gracz zostanie zdyskwalifikowany.
Panowie to master i prosimy o poważne podejście do sprawy by nam wszystkim grało się fajnie i nie było niepotrzebnych spin.

Wysywig: jest obowiązkowy i sędziowie mogą nie dopuścić armii nie posiadającej pełnego wysywigu lub w wyjątkowych sytuacjach jedynie ukarać punktami ujemnymi (do -10 pkt).

Malowanie:
Ocena malowania:
W sumie 12 pkt:

Podstawki (0-2 pkt)
-Wszystkie podstawki wymodelowane i wymalowane w ambitny sposób np: różne posypki, kamienie itd. 1pkt
-Wszystkie podstawki w jednym schemacie (sojusz może mieć inny rodzaj). 1pkt

Malowanie armii (0-6 pkt)
-Wszystkie modele pomalowane na podstawowym poziomie spełniającym wymogi dopuszczenia do gry 1pkt
-Modele pomalowane na wyższym niż podstawowy poziom, z dbałością o szczegóły i zastosowaniem kilku technik modelarskich 1 pkt
-Modele pomalowane na wysokim poziomie z zastosowaniem wielu zaawansowanych technik modelarskich 1 pkt
-Dodatkowe punkty uznaniowe przyznawane przez sędziego dla armii wyróżniających się na tle innych/zawierających przyciągające oko konwersje/wybitnie pomalowane modele itp. (0-3)

Oznaczenia oddziałów(0-2 pkt)
-Część oddziałów jest oznaczona tak, że da się je odróżnić od siebie 1 pkt
-Wszystkie oddziały są oznaczone tak, że na pierwszy rzut oka da się je odróżnić od siebie 1pkt

Schemat armii (0-2 pkt)
-Wszystkie modele pomalowane w jednym schemacie (poza jednostkami sojuszniczymi) 2pkt
-Za każdy model "odstający" od schematu -1pkt

PLAYERS CHOICENa Turnieju odbędzie się głosowanie na Armię, która najbardziej podoba się uczestnikom. Na zwycięzcę czekać będzie nagroda specjalna.

8. DODATKOWE PUNKTY TURNIEJOWE:

0-8 pkt – test wiedzy świata W40k
5 pkt – przesłanie poprawnej rozpiski przy zachowaniu poprawnego formatu do 23.09.2012 do godz. 24.00
Spóźnienie w oddaniu wyników: za każde 3 min. spóźnienia minus 1DP dla obu graczy.
Po 15 min. - bitwa zostanie nie uznana i obaj gracze otrzymają po 0 punktów
Spóźnienie na rozpoczęcie turnieju/bitwy: za każde 5 min. spóźnienia 3DP karne.
Po 15 min. - gracz zostanie dodany do listy Zapisanych pod warunkiem wcześniejszego kontaktu i potwierdzenia przyjazdu. Przeciwnik otrzyma na starcie 5VP +1 za każde kolejne 3min. spóźnienia.

9. HARMONOGRAM:

Sobota:
9:00 - 10:00 Zapisy
10:00 – 12:45 I Bitwa
13.00 - 15:45 II Bitwa
16.00 – 16:30 Przerwa
16:30 – 19.15 III Bitwa
19.30 - Exodus na Players Party

Niedziela:
9:00 – 11:45 IV Bitwa
12:00 - 14:45 V Bitwa
15.00 - Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

10. MISJE:

- W każdej misji jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective, w przypadku zajmowania więcej niż jednego gracz musi zadeklarować, który objective zajmuje/blokuje w swojej fazie movementu.
- We wszystkich misjach obowiązują: Rezerwy, Deep Strike, Infiltracja, Night Fight - zgodnie z podręcznikiem.
- Nie obowiązują zasady Mystery Objective,

Zasady misji:

Punktacja:
0vp różnicy 10: 10
1vp różnicy 11:9
2vp różnicy 12:8
itd.

scenariusz 1
rozstawienie: dawn of war
czas trwania: 6 tur, 7/5+
primary objective: każdy z graczy wystawia 6" od krawędzi, 12" od siebie po 3 znaczniki warte 1, 2, 3vp (zapisuje w tajemnicy poszczególne wartości). następnie przed rzutem na przejęcie inicjatywy trzeba podać przeciwnikowi wartość poszczególnych znaczników.
secondary objective: first blood, slay the warlord, linebreaker (po 1vp), każdy zabity unit FA jest warty 1vp
zasada specjalna: fast attack scoruje

scenariusz 2
rozstawienie: hammer and anvil
czas trwania: 6 tur
primary objective: 2 znaczniki na środkach stref wystawienia (warte 2vp w swojej strefie, 4 w strefie przeciwnika), 2 znaczniki 36" od krótkich krawędzi i 12" od długich krawędzi (warte po 3vp)
secondary objective: slay the warlord, linebreaker (po 1vp), każdy zabity unit HS jest warty 1vp
zasada specjalna: heavy support scoruje

scenariusz 3
rozstawienie: vanguard strike
czas trwania: 6 tur, 7/5+
primary objective: relikt na środku stołu warty 8vp,
secondary objective: slay the warlord, linebreaker (po 1vp), każdy zabity unit jest warty 1vp

scenariusz 4
wystawienie: vanguard strike
czas trwania: 5 tur, 6/3+, 7/5+
primary objective: po wybraniu strony każdy gracz wystawia po 1 znaczniku w swojej strefie wystawienia, ale nie bliżej niż 6" od dowolnej krawędzi (oba warte po 5vp). na środku stołu jest znacznik warty 3vp
secondary objective: first blood, slay the warlord, linebreaker (po 1vp)

scenariusz 5
wystawienie: dawn of war
czas trwania: 6 tur
primary objective: 4 znaczniki na środkach ćwiartek (warte 3vp każdy)
secondary objective: first blood, slay the warlord, linebreaker (po 1vp)


UWAGA: Oficjalna wersja regulaminu, FAQ sędziowskie Arena 2012, oraz dyskusja około-turniejowa znajduje się na forum Ligi Ogólnopolskiej w temacie: http://liga40k.pl/viewtopic.php?p=18213#18213
Wszelkie pytania związane z turniejem zadane na innych forach pozostaną bez odpowiedzi ze strony organizatorów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz